۱۵۰ تن از بخش های مختلف صحی در تخار فارغ شدند

به تعداد ۵۰ تن از بانوان و ۱۰۰ تن از آقایان از بخش های مختلف صحی شامل قابلگی، نرسنگ، فارمسی و سایر بخش های دیگر درمانی از یک انستیتوت صحی در ولایت تخار سند فراغت بدست آوردند. انصارالله انصاری، رییس اطلاعات و فرهنگ تخار با اشتراک در این محفل فراغت از رهبری انستیتوت علوم صحی […]

به تعداد ۵۰ تن از بانوان و ۱۰۰ تن از آقایان از بخش های مختلف صحی شامل قابلگی، نرسنگ، فارمسی و سایر بخش های دیگر درمانی از یک انستیتوت صحی در ولایت تخار سند فراغت بدست آوردند.
انصارالله انصاری، رییس اطلاعات و فرهنگ تخار با اشتراک در این محفل فراغت از رهبری انستیتوت علوم صحی حیات بابت فراهم سازی فرصت های آموزشی برای جوانان به ویژه بانوان ابراز تشکری نموده و گفت که در راستای بهبود زمینه های تحصیلی برای جوانان در سطح ولایت تلاش خواهد کرد.
از سوی هم، نقیب الله الیاس، رییس انستیتوت علوم صحی حیات پایان جنگ و تامین امنیت سراسری در کشور را فرصت بی پیشینه برای جوانان جهت کسب علم و دانش در کشور خوانده و از همکاری نزدیک مسوولین امارت اسلامی با نهاد های آموزشی در تخار ابراز رضایت نمود.
آقای الیاس گفت: « گمان می کردیم که با پیروزی امارت اسلامی در افغانستان زنان دیگر نمی توانند تحصیل کنند، اما با گذشت چند ماه از حکومت امارت اسلامی مشاهده کردیم که آنان هیچ نوع ممنوعیتی برای آموزش زنان در بخش های صحی ایجاد نکردند”
وی از جوانان خواست که در هیچ شرایط از کسب علم و دانش دست نکشیده برای بهبود وضعیت جاری در کشور سهیم شوند.
در عین حال محمد اکبر عابد، مسوول تحصیلات عالی در تخار از کسانی که در این محفل سند فراغت حاصل کردند خواست که صادقانه در عرصه طبابت به مردم خدمت کنند.
وی از خانواده ها نیز تقاضا نمود که از فرزندان شان که بخاطر فراگیری علم و دانش از خانه بیرون می شوند به صورت جدی مراقبت کنند.
از سوی دیگر شماری از دانشجویان که طی این محفل از بخش های مختلف صحی سند فراغت بدست آوردند از مسوولین امارت اسلامی خواستند که به مشکلات جوانان توجه کرده و فرصت های شغلی را به آنان مساعد سازند.
۱۴۰۰/۸/۲۵