پیام امیرالمومنین در ولایت سرپل به شمول ولسوالی ها توزیع و تکثیر گردیدہ امروز اول عید سعید فطر رسما قرائت گردید

  سرپل، آژانس اطلاعاتی باختر ١شوال ۱۴۴۳ هـ ش پیام تبریکیه امیرالمومنین شیخ هبة الله آخندزاده زعیم ا.ا.ا پس ازچاپ در ۱۰ولسوالی به شمول ۴ ولسوالی جدید التأسیس توزیع گردید. بمناسبت گرامیداشت از عید سعید فطر پیام تبریکیه رهبر ا.ا افغانستان شیخ الحدیث مولوی هبة الله آخندزاده حفظـه الله که به ولایت سرپل مواصلت ورزیده […]

 

سرپل، آژانس اطلاعاتی باختر ١شوال ۱۴۴۳ هـ ش

پیام تبریکیه امیرالمومنین شیخ هبة الله آخندزاده زعیم ا.ا.ا پس ازچاپ در ۱۰ولسوالی به شمول ۴ ولسوالی جدید التأسیس توزیع گردید.

بمناسبت گرامیداشت از عید سعید فطر پیام تبریکیه رهبر ا.ا افغانستان شیخ الحدیث مولوی هبة الله آخندزاده حفظـه الله که به ولایت سرپل مواصلت ورزیده بود؛ به هدایت محمدیعقوب عبدالرحمن اکه والی ولایت سرپل از طرف ریاست اطلاعات و فرهنگ به همکاری ریاست امر به معروف و نهی از منکر و ریاست حج و اوقاف این ولایت چاپ وتوزیع گردید.

مفتی فخرالدین عمیر سرپلی رئیس اطلاعات وفرهنگ ولایت سرپل درین ارتباط به آژانس اطلاعاتی باختر گفت:
این پیام که به تعداد بیش از هزار نسخه به زبان پشتو و دری از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ سرپل اقبال چاپ یافته بود به همکاری قومندانی رجال برجسته، کارمندان ریاست اطلاعات و فرهنگ، آمریت تلویزیون ملی و حج اوقاف و محتسبین ریاست امرالمعروف در ۶ واحد اداری رسمی و ۴واحد اداری غیر رسمی بشمول شهر سرپل و اداره های مربوطه تکثیر وتوزیع گردیده و همچنان این روال به شکل منظم ادامه دارد.
و همچنان باید گفت که از طریق رسانه های محلی این ولایت نیز نشر گردید.

درپیام آمده است:
آنعده افغان های که پس ازپیروزی امارت اسلامی افغانستان خانه و کاشانهٔ شان را ترک گفته و در خارج از کشور سفر نموده اند می توانند بدون کدام ترس ودلهره به وطن برگشته؛ زندگی عادی شان را ازسرگیرند.

درین پیام خطاب به امر به معروف و نهی ازمنکر روی جلوگیری ازافراط وتفریط تاکید شده است تا باشد برخورد نیکوی تان بستر مساعد شریعت وسنت در جامعه گردد.

امیرالمومنین درپیام تبریکیه شان ضمن تاکید روی حقوق شرعی زنان ومردان از آزادی بیان بحیث یک اصل در امارت اسلامی یادآور شده وزرع قاچاق موادمخدر را کاملا ممنوع و روی زرع کشت حلال تاکید ورزیده است۰