ریس عمومی منابع طبیعی وزارت زراعت از باغ زراعت ولایت بغلان دیدار کرد

مولوی محمد عالم رییس عمومی منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از باغ زراعت مشهور به “باغ اختر” در ولایت بغلان بازدید نمود. در این باغ بیش از ۶۰ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر پرورش داده می‌شود. باغ زراعت (باغ اختر) ۱۶۵ جریب مساحت داشته که بیش از ۶۰ هزار اصله نهال‌های […]

مولوی محمد عالم رییس عمومی منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از باغ زراعت مشهور به “باغ اختر” در ولایت بغلان بازدید نمود.
در این باغ بیش از ۶۰ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر پرورش داده می‌شود.
باغ زراعت (باغ اختر) ۱۶۵ جریب مساحت داشته که بیش از ۶۰ هزار اصله نهال‌های مثمر و غیر مثمر در آن پرورش داده می‌شود، ناک، توت، زردآلو، بادام، امروت نهال مثمر و ناجو، مورپان، شنگ، پشه‌خانه، کتل‌پان، عکاسی، گل مرسل و جریبن از نهال‌های غیر مثمر درین باغ است.
رییس عمومی منابع طبیعی مولوی محمد عالم در جریان بازدید از این باغ از فعالیت‌های کارمندان این باغ نظارت کرده و هدایت‌های لازم را در بخش های کاری مربوطه آن را به مسولین داد.
ولایت بغلان یك ولایت زراعتی بوده که نود و هشت هزار هكتار زمین آبی و یك صد و و پنج هزار هكتار زمین للمی و بیش از یك میلیون مواشی دارد و اكثریت مردم آن زراعت پیشه می‌باشند.