تدویر جلسۀ گزارشدهی ادارات دولتی به مقام ولایت تخار

در جلسه که به همین مناسبت در دفتر کاری مقام ولایت تدیر یافت در آن والی تخار، معاون مقام ولایت، روسا و نمایندگان ادارات دولتی حضور داشتند. جلسۀ گزارشدهی ادارات دولتی یکی از میکانیزم های اداره شفاف و عاری از فساد امارت اسلامی افغانستان بوده و یکی از اولویت های کاری این اداره شمرده می […]

در جلسه که به همین مناسبت در دفتر کاری مقام ولایت تدیر یافت در آن والی تخار، معاون مقام ولایت، روسا و نمایندگان ادارات دولتی حضور داشتند.

جلسۀ گزارشدهی ادارات دولتی یکی از میکانیزم های اداره شفاف و عاری از فساد امارت اسلامی افغانستان بوده و یکی از اولویت های کاری این اداره شمرده می شود.

در این مجلس مسوولین و نمایندگان ادارات دولتی هریک پیرامون موضوع مورد بحث در مورد کارکردها و جمع آوری عواید اداره شان صحبت نموده، معلومات دادند.

هدف از تدویر این جسه بررسی کارکردها در بخش جمع آوری عواید ادارات عایداتی بود که وزارت مالیه امارت اسلامی افغانستان برای اداره تخار مبلغ 350 ملیون افغانی از جمع آوری عواید، پلان و هدف تعیین کرده بود که در نتیجه ادارات ولایت تخار با تحصیل 149 ملیون افغانی از جمع آوری عواید این ادارات بدست آورده است که نتیجه از سوی مقام ولایت تأکید بر آن شد که ادارات عایداتی دولتی باید در قسمت فعالیت و جمع آوری عواید اداره شان جداً اقدام نموده و تا هدف تعیین شده وزارت مالیه بدست آید

در اخیر جلسه جان محمد حمزه معاون مقام ولایت نتیجه بحث جلسه را چنین بیان نمود: مسوول هراداره مسوولیت دارد تا از تاریخ تعیین شدن شان به حیث مسوول اداره، بخاطر جمع آوری عواید دولت جدی فعالیت نمایند و از تمام اشخاص که در قسمت عدم پرداخت عواید از ادارات، باقیدار هستند، شناسایی شوند و قرض شان را بپردازند.، اگر اشخاص و افراد در در قسمت قرضداری شان توجه نکنند، مسوول اداره حق دارد تا شخص مذکور را به سارنوالی معرفی نماید.

‏26‏/10‏/2021