افغانستان به گونه کامل در تسلط نیروهای امارت اسلامی قرار دارد.

مسوولان در قول اردوی 209 الفتح در مراسم معرفی قوماندان لوای دوم این قول اردو که در شهر شبرغان برگزار شده بود می گویند، نیروهای امارت اسلامی به گونه کامل در افغانستان تسلط دارند. به گفته مسوولان قول اردوی 209 الفتح،در حال حاضر تلاش ها به منظور ایجاد یک اردوی منظم ادامه دارد که  از […]

مسوولان در قول اردوی 209 الفتح در مراسم معرفی قوماندان لوای دوم این قول اردو که در شهر شبرغان برگزار شده بود می گویند، نیروهای امارت اسلامی به گونه کامل در افغانستان تسلط دارند.
به گفته مسوولان قول اردوی 209 الفتح،در حال حاضر تلاش ها به منظور ایجاد یک اردوی منظم ادامه دارد که  از میان  نیروهای امارت اسلامی  شکل  خواهد گرفت .
مسوولان در قول اردوی 209 الفتح می گویند ،برای تقویت نظام کنونی و ایجاد یک اردوی منظم تلاش ها از سطح وزارت تا قول اردو ها ادامه دارد .
به گفته مسوولان در قول اردوی 209 الفتح، تشکیلات در سطح وزارت و قول اردو ها همه شمول است و در بدنه آن همه اقوام ساکن درکشور حضور دارند و جایگاه آنها حفظ است.
مولوی عطاءالله عمری قوماندان قول اردوی 209 الفتح در مراسم معرفی قوماندان لوای دوم این قول اردو در شهر شبرغان می گوید،در قلمرو افغانستان به گونه کامل نیروهای امارت اسلامی فعالیت دارد .
به گفته قوماندان قول اردوی 209 الفتح :مخالفان امارت اسلامی به گونه کامل در کشور سرکوب شده اند .
آقای عمری می افزاید،نیروهای امارت اسلامی با مورال بلند از افغانستان دفاع می نمایند و جلو هرگونه تهدید را می گیرند.
شیخ حیات الله مبارک عضو حلقه شمال غرب امارت اسلامی در این مراسم می گوید،این نظام با فدا کاری و قربانی های بی شمار روی کار آمده است از آن باید به گونه واقعی حمایت و حفاظت شود.
به گفته عضو حلقه شمال غرب امارت اسلامی،با افرادی که موازین اخلاقی را در برخورد با مردم رعایت نمی کند بر خورد جدی شود چون این نظام به همکاری مردم روی کار آمده است .
ذبیح الله حسینی رییس اداری مقام ولایت جوزجان در پایان این مراسم می گوید،برای امارت اسلامی  وزارت های معارف و دفاع نقش حیاتی را دارد و برای حمایت از آن تلاش های بیشتری را به خرچ می دهند.
این گفته ها در حالی ابراز می شود که در یک ماه اخیر تلاش ها به منظور یک اردوی منظم و مجهز در کشور ادامه دارد.
۱۱/۱۱/۲۰۲۱م:۴/۶/۱۳۴۳هق